Klacht- en tuchtrecht

Klacht- en tuchtrecht

Klachten bespreek het met mij.

Hewel ik er alles aan doe om jou zo goed mogelijk van dienst te zijn, kan het voorkomen dat je een klacht hebt. Als dit zo is, bespreek ik dit graag met je, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken.

Zou je dus onverhoopt ergens niet tevreden over zijn, bespreek dit altijd eerst mondeling met Jacqueline. Desgewenst via email.

Bij echte geschillen waar je met mij niet bent uitgekomen, is het mogelijk een onafhankelijke klachtenfunctionaris van Quasir in te schakelen. Deze bied ondersteuning bij formulering onvrede en helpt bij het zoeken naar een oplossing. Zo nodig word je doorverwezen naar en geschillencommissie bij Stichting Zorggeschil.

Voor meer informatie kijk op https://vbag.nl/consument/klachten-en-geschillen/

Cliënt heeft ook eigen verantwoordelijkheid.

De cliënt is voorgelicht door de therapeut over de mogelijkheden. Afspraken soort behandeling en traject keus wordt vastgelegd in contract.
De cliënt stemt in met de doelstelling van de behandeling, waarbij zij zich er bewust van is dat resultaat van de behandeling afhankelijk is van haar eigen inspanning.
De cliënt realiseert zich dat er geen sprake is van een resultaatsverplichting, maar een inspanningsverplichting aan de zijde van de therapeut en ook van de cliënt zelf.

Op de pagina voorwaarden en privacy regels lees je meer over AVG wetgeving, mijn algemene voorwaarden en de aandacht ik aan uw privacy geef.

Ik, als therapeut ben verplicht mij te houden aan de regelgeving van de beroepsvereniging VBAG en de RBCZ welke vermeld staan in de beroepscode, de beroepsprofiel en de praktijkregels. Deze documenten zijn te vinden op de website van de beroepsvereniging (www.VBAG.nl) en (www.RBCZ.nu)