Groots denken voor positieve flow

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

De metaforische luchtballon staat voor jouw overtuigingen en gevoelens die wanneer positief, zorgen voor flow, en dan vliegt jouw luchtballon gemakkelijk. Maar het leven is met ups-and-downs. En die downs kunnen ervoor zorgen dat er nog ankers aan jouw luchtballon mand hangen en je hierdoor vertrouwen mist. Van die momenten waarin je gedachten met je aan de haal gaan. En oude programma’s je in de weg kunnen gaan zitten. Alsof je riviertje waarin jij vrolijk zwemt ineens rotsblokken bevat. Uit schrik pak je de oevers vast en bevindt je je niet meer in die spontane, relaxte flow. En dat geldt ook voor mij. Dat ik uit mijn hoofd, meer naar mijn hart en intuïtie mag luisteren. Groots denken zorgt dan voor positieve flow.

Nieuwjaar blues vermindert groots denken voor positieve flow

Misschien is het een soort nieuwjaar blues. Alle lichtjes en kerstboom heb ik weer netjes opgeruimd. Maar buiten is het nog lang donker. Je weet dat het daglicht vanzelf te voorschijn komt. Maar controle over resultaten, die ik graag zie over mijn inspanningen, heb ik niet.

Groots denken zorgt dan voor positieve flow. Ik mag echt vertrouwen hebben, dat alles goed is en goed komt, zonder dat ik daar nog bewijs voor hebt. Dat vertrouwen kan ik, helaas ook wel eens kwijt zijn. Maar ik weet ondertussen, dat ik mag kiezen voor mezelf en staan voor mijn waarde. Dat kost best wat oefening, daar ben ik eerlijk in. Dat heeft alles te maken met mijn overlevingsmodus die van jongs af aan als een dril-sergeant aanwezig is voor mijn zogenaamde bescherming.

Patronen en gewoontes weerhouden je van je zielsmissie

Bepaalde patronen zijn een rode draad in mijn leven. En dat geld ook voor jou. Deze draden doorbreken en programma’s herschrijven kunnen we het beste samen doen. Want er is altijd een blinde vlek. Januari is nu echt zo een maand waarin je mag gaan voelen en vertrouwen op je innerlijke kracht. En daarvoor mag je uit je hoofd gaan. En de spiegels in je leven serieus nemen.

Ik mag mezelf ook telkens herinneren aan hetgeen ik hier te doen heb op aarde. Mijn missie is spirituele, bewuste ondernemende persoonlijkheiden die transformatie verlangen naar meer happiness, rust energie en vrijheid te helpen de regie weer te pakken over hun leven. Met als doel meer te leven vanuit je hart en volle potentieel, zodat jij anderen inspireert door jezelf op nr 1 te zetten en je droomleven en businnes vorm te geven volgens jouw eigen voorwaarden. Want ik gun jou dit zo. Daar wordt ik blij van.

Als jij voelt dat je hierin een stap wilt zetten en je voelt dat je hier hulp bij wilt. Dan nodig ik je met heel veel liefde uit voor een vrijblijvend coach gesprek. Ik ben super nieuwsgierig naar jou.

18 tips in groter denken

Ik geloof jij alles in je hebt om je droom te leven! Samen is het echt mogelijk daar stappen naar toe te gaan zetten. Om je alvast een stapje verder te helpen in het groots denken, deel ik graag tips met je, die mij geholpen hebben in groter denken.

Want groots denken zorgt voor positieve flow.

Ook te beluisteren via mijn podcast ‘Create your happy future’ van Jacqueline Brandes

1. Schrijf op wat je wil bereiken.

Wat is ervoor nodig om je doel te bereiken? Schrijf op de stappen er naar toe en onderneem actie. Doe het zo nodig eens anders dan anders. En daarvoor is het leuk om te kijken naar mensen die jou inspireren. Bijvoorbeeld iconen en Krijgergodinnen die al doen waar jij naar op kijkt.  Bijvoorbeeld Martin Luther King; een inspirator die dromen werkelijkheid maakte. Of Beyonce, die in prachtig opvallende outfits op het podium staat en haar boodschap verkondigt. Op welke manier wil jij je verhaal vertellen of je werk uitvoeren?  

2. ‘Fake it till you make it.’

Nee, je hoeft je niet anders voor te doen dan je bent. Maar enthousiasme, energie en zelfvertrouwen wil ik zien. Ontwikkel zelfvertrouwen als je dit nodig hebt.

3. Een grootse houding hanteren

Een grootse houding letterlijk aannemen is zelfs bewezen door Harvard. En in het ontwikkelen van zelfvertrouwen kan dit zeker behulpzaam zijn. Zoals:

  • Durf vooraan te zitten tijdens een lezing.
  • Kijk mensen aan in de ogen
  • Spreek iemand oprecht aan.
  • Heb een lichaamshouding alsof je jezelf belangrijk vindt.
  • Loop actief en glimlach.

Je gevoelens veranderen geheid als je gedrag verandert.

4. Sta stil bij wat je aan het denken bent.

Want naast gedrag is je Mindset belangrijk. Transformeer beperkende overtuigingen, want je komt niet vooruit door die stressbal met je mee te dragen, als een blok aan je been. Bepaal wat je energie en plezier geeft. Blijf niet staren naar een dichte deur of negativiteit. Laat je niet afleiden door negatief nieuws of social media.

Maar zie welke deur wel open is.

5. Laat ballast los en herprogrammeer je onbewuste brein.

Het zijn je gedachten over je omstandigheden die je een rotgevoel geven en je doen lijden. Want alles wat je ziet, ruikt en voelt wordt opgeslagen in je brein. Onbewust heb je betekenis gegeven aan die zintuigelijke signalen.  Ik bedoel daar mee, dat als er iets gebeurt en jij raakt getriggerd, -waarschijnlijk door een label-, jij geplakt hebt op soort gelijke situatie uit het verleden. Dit zijn overtuigingen, die jij om te overleven of niet meer gekwetst te worden hanteert. Enkel besef het oude illusies zijn? Jij bent nu de volwassen ik. En je kan er voor kiezen anders mee om te gaan.

Als je het leuk vind een anti stress pretzel oefening te ontvangen dan kan je mij hierover dm-en of whatsappen. Dit is een fijne oefening direct inzetbaar tijdens acute stress momenten. Zodat stress of onrustige gevoelens kunnen wegebben en jij helderder gaat denken over hoe je iets wilt aanpakken. Reset your Mind & Soul

6. Ken je kernidentiteit.

Wat zijn de hoofdrollen die jij vervult in je leven? Ben jij een ouder, een partner, een student, sporter en/of ondernemer? Hoe is je zelfbeeld hierin? Er zijn hoogopgeleiden zonder baan en miljonairs die niet gestudeerd hebben. Dus hoe praat jij over jezelf of over je omgeving? Vind jij jezelf een goede ondernemer of werknemer? Los van dit, wil ik dat je nog dieper graaft en kijkt wie jij achter deze rollen bent. Achterhaal wie jij echt bent en waar jij voor staat vanuit je hart. Best een dingetje hoor om in te gaan zien. Ik werk met psych-k technieken waarin we een overtuiging die jij nog als onwaarheid voelt, toch kunnen ombuigen naar een positieve en krachtige eigenschap.

7. Verzamel motiverende mensen om je heen, die jou steunen, motiveren en kritisch helpen kijken.

Maar kleineer jezelf niet. Vergelijk niet. Denk enkel aan vooruitgang.

Stimulerende groep mensen om je heen.

8. Groots denken voor positieve flow

Jij bent groter dan je denkt. Schrijf de drie beste eigenschappen van jezelf op. En noteer dan een paar succesvolle mensen die deze eigenschappen niet hebben. Zodat je ziet jij er ook best mag wezen!

9. Happy taal en healthy overtuigingen.

Praat verantwoordelijk vanuit jezelf. Bijvoorbeeld in plaats van: ‘Je kwetst me,’ zeg je: ‘Ik voel me gekwetst.’ Anders ben je iemand anders aan het verwijten. Gebruik termen in vormen zoals het is, dus laat -wat níét is- achterwege. In plaats van: ‘Ik me voel me niet happy,’ zeg je: ‘Ik voel me bedroefd.’ Je hebt altijd een keuze in hoe jij je wil voelen en hoe je in het leven wil staan.

Wees eerlijk tegen jezelf. En vervang het ‘ik wil niet’-woord of -probleem voor uitdaging of kans. Je bent geen slachtoffer van de situatie. Kies voor groei en het vinden van een oplossing. Verwijder het woord MAAR uit je woordenschat en vervang het door EN. Aanrader is mijn e-book, gratis te downloaden op www.munayqi.nl, waarin ik je meer van dit soort tips geef.

10. Denk in kansen en mogelijkheden.

Als je aan mislukking, kleine plannen en doelen denkt, dan is dit ook wat je gaat bereiken.

11. Inspireer anderen, vraag hulp, luister en waardeer hen.

12. Wees authentiek.

Er is maar één jij. Jij bent uniek en dit mag je voelen en uitstralen.

13. Geniet in het Nu.

Hersenspinsels over de toekomst en angsten afkomstig uit het verleden verminderen je dopamine. En we willen juist meer geluks hormonen aatrekken.

14. Bedenk grote doelen en zet kleine stappen daarnaartoe.

15. Maak hiervoor een 30 dagen plan met focus en rituelen.

16. Blijf denken in de optimistische variant.

Falen is een les om het een volgende keer anders te doen. Je geest voert uit wat jij denkt. Dus waardeer het halfvolle glas.

17. Houd verlangen om vooruit te komen.

Vraag jezelf als dat nodig is af, kan je het beter of anders doen? Blijf creatief, bedenk nieuwe ideeën en investeer in je ontwikkeling.

18. Wees open om te ontvangen.

Je moet het jezelf wel waard vinden. Afrmeer: ’Ik ben mijn eigen grote liefde en ik mag ontvangen.

Heel veel succes met je dromen werkelijkheid maken. Veel liefde, geluk en wijsheid

Jacqueline Brandes

Neem de regie over je leven en maak je dromen waar.
Klik op de gele knop en bestel gelijk mijn nieuwe boek!

Share deze blog

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Jacqueline Brandes

Jacqueline Brandes

Jacqueline-Alexandra Brandes is natuurgeneeskundig transformatie therapeut. Al 23 jaar coacht ze mensen naar meer zelfvertrouwen, welzijn en geluk door het hervinden van die glimlach in de spiegel. Daarnaast is ze oprichter van de InnerOuterStrength-Academy en eigenaar van praktijk MunayQi, wat betekent: word je beste jij, in liefde vanuit je hart.

Lees verder

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Call Now Button