Je brein bevrijden van angsten? Lees dan verder als je al heel lang geen positief gevoel meer hebt gehad? Weerhoud jouw innerlijke criticus je van de stappen zetten buiten je comfort zone? Heb je emotie triggers en angsten die je in de weg staan? En wil je graag hulp bij het overwinnen van je angsten? 

Herschrijf dan jouw zogenaamde ‘computer programma’ 

in je hoofd

Met mijn hulp gaan we je brein bevrijden van angsten.

Een deel van ons brein is namelijk van oudsher geprogrammeerd om je te beschermen en om te overleven. Ons brein focust zich teveel op problemen, op negativiteit, op angst. Ben jij het zat dat angstige gedachten jouw leven controleren?

Overwin je angsten met de MunayQi CREATE methode en bevrijd jezelf van piekeren, onrust en zorgen.

MunayQi methoden zoals;

Psych-K bevrijd je brein van angsten en de MatrixMethode ruimt het hoofd op en ontlaad de angst trigger.

Stop hartkloppingen en angst problemen, zoals faalangst, bang voor hoogtes of overmatige bezorgdheid voor dagelijkse dingen zoals gezondheid, geld, werk. De bijbehorende klachten kunnen zich uiten in piekeren, concentratieproblemen,  slecht slapen, spanning en stress. Ga jij ook sociale situaties uit de weg omdat je bang bent voor wat anderen van je vinden of ervaar je verlatingsangst. Blijf niet met je klachten lopen en overwin de angst!

De factoren die zorgen voor constante alertheid, bevind zich meestal in je onderbewuste. Wanneer het je leven gaat beheersen, is het tijd om meer contact te maken met je hogere zelf. Want hier bevind zich jouw innerlijke kracht, rust en het besef; ‘wie je echt bent’.

Jij hoeft niet hardop al teveel aandacht te geven aan je inhoudelijke trauma’s als je dit niet wilt of kan. Jij hebt ten alle tijden de regie. En jij hebt de mogelijkheid om de angst prikkel te ontladen en te veranderen, zodat je het direct neutraal of positief opslaat in je brein.

Je hebt jezelf geherprogrammeerd.

Droom, Leef, Doe …en wordt de beste, sexy Jij! 

Stap 1 is begrijpen dat je brein vanuit de oertijd biologisch is ingesteld op het beschermen van jouw persoon. Hierdoor houd die zogenaamde stem oftewel je innerlijke criticus oftewel jouw ‘bodyguard brein’ jou vaak klein en onzeker. Het controleert jouw keuzes en bevordert je angsten.

Uit diverse onderzoeken is bekend hoeveel energie en stress het jou kost, wanneer je zelfvertrouwen hebt gebouwd op valse macht. Zoals; door de beste willen zijn no matter what en de enige in jouw soort door anderen te denegreren of dominant andere te overheersen. Een gezond mentaal welzijn ontwikkel je wel door gelijkgestemden mensen om je heen. En jezelf helpen door de stem in je brein te bedanken voor zijn zorgen, bedenkingen en bescherming. Vertel jouw gedachten; je ze voor bij laat drijven. En jij wel die stap gaat zetten buiten je comfort zone. Want dat jij wel de persoon wilt zijn die jij echt bent. Zonder angst, zonder excuses, zonder twijfel. En alleen kan slagen als je het wel probeert. Dus:

Stap 2 is wees niet zo streng en focus meer op gelijkenis. Oftewel beoefen Zelfcompassie! Die zogenoemde veiligheid heeft je niets gebracht toch? Anders zou je nu niet lezen over wat mijn MunayQi methode voor je kan veranderen!  Luister niet naar je valse zelf!

Psychologisch onderzoekster Kirstin Neff en Roos Vonk van de Universiteit Nijmegen, hebben het effect van lief zijn voor je eigen mind en gedachten bewezen. Naast het feit het tijd is om te starten met het creeëren van je eigen leven en al de kennis die jij van ouders, leraren, omgeving hebt gekregen, naast je neer te leggen. Zodat je meer jouw eigen hart gaat volgen!

Stap 3 is leven in het Nu. Mindfulness en zelfcompassie veroorzaken een veilig en comfortabel gevoel. Omdat je stilstaat bij het gezegde; Heb je een probleem, ja? kan je er wat aan doen? Ja, then don’t worry. Kan je er nu niets aan doen? Then don’t worry. heb je geen probleem? Then don’t worry. Wanneer je je goed voelt, heb je automatisch meer energie om actie te ondernemen.

Stap 4 is je motivatie en zelfvertrouwen vergroten door je lichaamshouding letterlijk groot te maken. Benen en armen spreiden. Je kin omhoog en je schouders naar achteren rollen. Dit veroorzaakt een boost in je testosteron en vermindert duidelijk je stress hormoon cortisol volgens Harvard professor Amy Cuddy. Super in te zetten voordat je een drempel over moet, een presentatie mag geven of een spannend (sollicitatie) gesprek hebt.  Je lichaam heeft dus echt invloed op je brein! En je brein heeft controle over je lijf. Maar het is aan jou hierin de keuze te maken, luister ik naar de stem die mij tegen houd, geloof ik mijn gedachten en maak ik mijn lichaam klein en onzeker of zorg ik ervoor dat ik er sta?!

Stap 5 is acceptatie van je gehele zelf. Met de zogenaamde tekortkomingen en imperfecties inclusief. Want wie bepaalt nu eigenlijk wat perfect is? De mentale wonden die je hebt, verzorg je door via training een reset of your mind te realiseren. Hulp te vragen aan een coach om samen het verdriet te door voelen en de situatie te leren accepteren. Je staat er niet alleen voor.

Yes, het is echt mogelijk naar tevredenheid toe te werken en de zo gewenste rust te optimaliseren.  Let op dat je niet verwacht dat je elke dag 100% vol zelfvertrouwen en happy bent. Want allemaal hebben we onze ups and downs. Wil je dus a.u.b. niet meer vasthouden aan je hoge eisen van zelfverzekerdheid. En vriendelijk zijn tegen jezelf, zoals je dat ook tegen je beste vriendin zou zijn. Behandel jezelf niet als de vijand. Die kritische blik motiveert je niet. Door de aangevallene en de aanvaller te zijn, ontstaat een stress-overload. Jouw beschermend brein komt weer in vecht en vlucht modus met stress, burn-out en depressie tot gevolg.

Als je niet lekker in je vel zit en je bent om wat voor reden uit balans, dan vertrouw je dat stemmetje niet meer en voel je je onzeker. Onzekerheid heeft een sterke invloed op het luisteren naar je gevoel. Door die onzekerheid vertrouw je niet of nauwelijks meer op je innerlijke gevoel, en op deze manier wordt de onzekerheid alleen maar erger. Hoe sterker iemands vertrouwen is in zichzelf, des te meer vertrouwt men op het gevoel. En dan heb ik het natuurlijk over het echte zelfvertrouwen en niet het machozelfvertrouwen want dat is een schijnzelfvertrouwen. Werken aan je zelfvertrouwen zal er voor zorgen dat je steeds vaker naar jezelf durft te luisteren, wat uiteindelijk een vooruitgang voor je betekent. Over het algemeen is je eigen innerlijke gevoel zeer betrouwbaar.

Confrontatie met eigen emoties

De confrontatie met je eigen emoties is een van de moeilijkste opgaves die ‘n mens aan zichzelf kan opdragen. Hoe moeilijk dan ook, zo’n confrontatie met je eigen gevoelens is ook een kans om jezelf als mens te ontwikkelen. Het toegeven dat we een probleem hebben is op zich al een grote stap.

Emoties, je krijgt ze gratis bij je geboorte. Het zijn signalen die je vertellen hoe het met je is. Emoties kunnen verdeeld worden in vier primaire emoties: bang, boos, blij en bedroefd. Andere emoties zoals jaloezië, afgunst, medelijden, wrok of schaamte zijn samengestelde (secundaire) emoties omdat er denken aan te pas komt. Het gebeurt dus niet onbewust. Primaire emoties zijn er al op jonge leeftijd, en dat is niet zonder reden. Ze hebben een probleem oplossende functie. Door te luisteren naar je gevoelens kom je te weten wat je nodig hebt. Iedere emotie heeft zijn functie.

Mijn MunayQ Methoden helpen je om niet meer bang te zijn. Trauma uit het verleden te ontladen en onzekere gedachten over jezelf of over de toekomst te stoppen. Zelfcompassie brengt jou zelfvertrouwen!

Aan jou de keuze:

To become the best version of yourself in a relaxed way.

Leave A Comment

Call Now Button
Chat openen
Waar kan ik je mee helpen?