6 stappen om geluk in jezelf te ervaren

 Zoek jij geluk extern in een relatie, in de slanke lijn of in spullen? Stel jij andere verantwoordelijk voor jouw geluk? Uiteindelijk geeft dit frustratie en teleurstellingen, want je bent jezelf niet. In deze blog laat ik je zien In deze blog laat ik je zien of het zoeken naar Geluk nu echt nodig is? Of kijk je liever video. Zie MunayQi weekly.

Positief

Een gelukkig gevoel is voor mij een staat van welzijn.

Jacqueline Brandes

Deze staat bereik je als je minder lijd en langduriger plezier en betekenis in het leven ervaart. Hoe kom je daar?

Ik geloof dat persoonlijke ontwikkeling hierin een ‘ongoing proces’ is. Je groeit als mens juist van de minder leuke levenservaringen. Het is namelijk niet een kwestie van geluk afdwingen, maar hoe je met ups-and-downs omgaat. Dit doe je door stap voor stap te werken aan het laten opbloeien van jouw potentieel. En dit lukt als je ballast leert loslaten waardoor er innerlijk meer ruimte ontstaat. Ruimte om positieve gedachten weer terug te halen.

Definitie geluk

Waarschijnlijk als jij veel voorspoed op je pad krijgt, spreek jij over ‘geluk hebben’. Als jij je gelukkig voelt dan ben je tevreden en verheug jij je op momenten waar je van kan genieten. Dit zijn de twee soorten geluk waarover het van Dale woordenboek schrijft. Namelijk:

ge·luk (het; o)

1 gunstige loop van omstandigheden = voorspoed: hij heeft altijd geluk boft altijd; van geluk mogen spreken veel geluk hebben; op goed geluk op de gok

2 aangenaam gevoel van iem. die zich verheugt

Ik begrijp hieruit dat geluk vluchtige momenten kunnen zijn die je voelt. Alsof het een kans uit de loterij is. Maar ik geloof je er aan kan werken. En het MunayQi levenswiel  kan je hierbij helpen om inzicht te krijgen in diverse levensthema’s waar nog verbetering mag zijn. Zoals je gezondheid, je financiën of je familie verbindingen. Patronen doorbreken en je programma’s herschrijven kost tijd, gun jezelf dus wel wat zelfcompassie, vertrouwen en overgave.

MunayQi Levenswiel

Klein geluk

Als jij leeft in het moment en aan je basisbehoeften, zoals onderdak en voeding zijn voldaan, dan heb je niet heel veel meer nodig zou je denken. Maar juist de kleine dingen maken het verschil in de ervaring geluk of ongeluk. Veel is voor ons in een rijk land vanzelf sprekend. Toch is een warme douche heerlijk na sport of werk. Wandelen in een dennen geurend bos fijn voor de zintuigen. Of dansen op je favoriete muziek stemt direct vrolijk. Sta stil bij deze geluksmomentjes en vergeet niet te genieten onderweg.

Omring jezelf met positieve mensen

Uit onderzoek is bekend je omringen met positieve mensen een stimulans kan zijn voor meer energie. Ook al is het wel de bedoeling je krachtig en zelfverzekerd in je eentje kan zijn, wordt nog geregeld waardering en erkenning gewenst van je omgeving om je geliefd te voelen. Omdat je je hiermee afhankelijk maakt, verzwak je in je energie.

Relaties

Goede relaties blijkt dan ook een heel belangrijk onderwerp te zijn in een gelukkig leven. Een vrolijk iemand om je heen geeft een heel andere vibratie dan een negatief persoon. We hebben allemaal wel eens hulp of een arm om onze schouder nodig. Ervoor anderen kunnen zijn geeft echt voldoening. Wees dankbaar voor dit soort kansen en luister naar je hart. Het is dus niet het streven naar geluk, maar het stil staan bij het geluk nu al aanwezig is in je leven. Geluk is dus niet iets waar je naar op zoek zou moeten gaan. Maar in mijn optiek wel mogelijk zelf te creëren is.

Leef in het nu

Dankbaarheid en bewustwording is enkel mogelijk in het Nu. Dus vraag jezelf af hoe kijk jij naar je werkelijkheid? Is dit een goed en gelukkig moment of houd je je bezig met futiliteiten? Weet dat je de regie kan herpakken en gedachten die je boos of verdrietig maken kunt transformeren als je dit wilt. Ja, jij kan impact maken op jouw gewenste gevoel van geluk. Het is een keuze.

Mijn CREATE methode, die bestaat uit 6 pijlers, kan je helpen bij het vormgeven van een leven vol geluk.

Create your happy future with;

1.Confront.

Confronteer jezelf met het gedrag je niet wilt. Welke gedachten en beperkende overtuigingen zitten hieronder?

2.Reset.

Reset jezelf met helderheid in wie je bent en wat je leuk vindt om te doen. Waar krijg jij energie van? Wat kan jou helpen om meer balans tussen ontspanning en werk te krijgen.

3.Engagement.

Kom in verbinding met jouw hogere Zelf en anderen. Wat zegt jou intuïtie? Wat wil je hart? Wie kan jij inspireren of helpen?

4.Action.

Kom in actie door kleine stappen te zetten die jou helpen je gezondheid te optimaliseren, je sociale contacten te verbeteren en persoonlijk te groeien.

5.Tools.

Sporten maakt geluksgevoelens aan en vermindert stress. Een juiste ademhaling en houding kan letterlijk meer kracht geven op het moment jij dit nodig hebt. Loslaat technieken helpen je weerstand door breken en lichter door het leven te gaan. Mindfulness en meditatie helpen je in bewustwording van je huidige mindset.

6. Evaluate

Evalueer hoe het nu gaat. Hoe ver ben je al gekomen? Hoe hoog zit je nu in je Energie frequentie? Vraag begeleiding van een coach of therapeut. Blijf leren. Jij bent het waard .

Vind jij dit een inspirerende blog met handvaten om mee aan de slag te gaan laat het mij weten, super leuk natuurlijk.

Zou je wel nog meer innerlijke kracht strategieën willen als stok achter de deur? Dat kan. Meld je aan voor de ‘Word een KrijgerGodin’ Challenge en ontvang 7 korte, krachtige video’s om zonder excuses in actie te komen via: https://munayqi.nl/krijgergodin-challenge-naar-geluk-en-energie-verandert-je-leven/


Leave A Comment

Call Now Button
Chat openen
Waar kan ik je mee helpen?